Speciální pedagog
Napsal uživatel Mgr. Liběna Michálková Čtvrtek, 09 Listopad 2017 10:58
Od 1. 9. 2017 na škole pracuje školní speciální pedagog - Mgr. Liběna Michálková.
Konzultační hodiny:
UT: 8:00 – 14:00
ST: 8:00 – 14:00
ČT: 12:00– 15:00
Na konzultace je nutné se objednat na tel. 739 541 384 nebo email:
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Standardní činnosti školního speciálního pedagoga:
1. Depistážní činnosti
Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálněpedagogické péče.
2. Diagnostické a intervenční činnosti
Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.
Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvence, trvání intervenčních činností).
Realizace intervenčních činností, tj.:
• Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem (speciálněpedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
• Provádění, event. zajištění speciálněpedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních se skupinou žáků.
• Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy).
• Průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav.
• Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
• Zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodinou žáka (se zákonným zástupcem).
• Speciálněpedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy školy.
• Participace na kariérovém poradenství – volba vzdělávací cesty žáka – individuální provázení žáka.
• Konzultace s pracovníky specializovaných poradenských a dalších pracovišť.
3. Metodické a koordinační činnosti
Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – koordinace speciálněpedagogických poradenských služeb ve škole.
Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
Participace na vytváření vzdělávacích plánů a programů školy s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Metodické činnosti pro pedagogy školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
Koordinace a metodické vedení pedagogických asistentů ve škole.
Dokumentace případů a její zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administrativa. (MŠMT: Věstník 2005, MŠMT: vyhláška č. 72/2005 Sb.)